Och så var det bara sex dagar kvar..

Sesisådär. Inne på mina sista sex dagar av jobb på GG.
Utförsäljning i affären, mycket folk, mycket nyfikna människor. Samma frågor hela dagarna. :P

Nåväl. Fredag kväll drog vi med släpet bakom bilen till Piteå. I tre hela dagar var jag ledig.
Största händelsen i byaffären på lördagen?
Jo, grannarna blev bakbundna och rånade i sitt hem...
Och jag som trodde vi skulle flytta till en lugn, stillsam liten by med bara äldre damer och herrar som grannar. Ack så fel man kan ha. :P
Så på Söndag hade vi även besök av polisen.
Kan väl säga att min käre lille vovve skiter Fullständigt i om det är en elektriker, svetsare eller polis som kommer innanför dörren. Han är lika glad och hoppar mer än Gärna på nya människor, det fick herr polisman också erfara :P

Nåväl, köket i huset är nästan klart. Köksbänken är vitmålad och en kökslampa har vi även fått upp. Efter mycket bängel. Värsta lampa att koppla till ett uttag jag vart med om. Tog väl halva dagen bara det.
Ett av sovrummen börjar ta form. Väggar och tak är målade och gardiner uppsatta. Glömde köpa underlag till nya golvet så det kunde vi inte få på plats.
Och nya gardiner i nästan hela huset har vi nu också.

Min vita, nymålade, stora köksbänk framför fönstret.


Fin lampa, ack så jobbig att hänga upp. :P



Äntligen gardiner i fönstren.


Färgen på väggarna i ett av sovrummen.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0