Pite Dragway

I Torsdags kom min karl hem till "soliga" Piteå och på Fredag åkte vi till Luleå för shopping på Storheden (och med Storheden menar jag naturligtvis gubbarnas heliga tempel, Biltema!) ;)
Efter Storheden åkte vi in till Luleå för att äta på restaurang. Visade sig att det tydligen var skolavslutning i Fredags, alltså tutande lastbilar med fulla, lyckliga studenter på flaken. Att hitta en parkering var inte det lättaste mina vänner. Men vi tog oss till slut till en restaurang. Kinamat blidde det är det var HIMMELSKT gott. Vi unnade oss till och med efterrätt serrni.

Men nu till det viktigaste denna helg. Jag har varit på mitt livs första dragway.
Luften var full av adrenalin, testosteron, herrparfym och framförallt lukten av bränt gummi.
Ett öronbedövande vrål från några bilar, medans en bil stack ut. En liten, liten elbil byggd av LTU studenter. (tror den brassade fram i hela 45km/h.)
Fina fina grejer det dära.
En fin mix av både snabba och snygga bilar.
Nästa år skulle man ta och testa Audin på banan. Bara för att se vilken tid man hade fått.
Det hade som vart lite spännande :)

Nåväl, det jag ville ha sagt var väl att jag haft en jäkligt rolig helg med min käre karl.

Och så en bildbomb på det.

















Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0