110731

Det är en sak jag funderar dagligen på.
Norskarna säger ju is när dom ska beställa glass...
Men vad heter då is (fruset vatten) på Norska..Glass?


Jag kommer nog aldrig förstå mig på norska.
Är som hebreiska för mig..

Nåväl.
Karln har åkt till Piteå med sin familj då hans syster flyttar dit idag. Så ja, just nu håller dom nog på att tömma båda släpen med grejer. Måste vara grymt roligt att göra sånt direkt efter att man åkt bil i en 5 timmar ;)
Själv kom jag nyss hem från arbetet. Ska fördriva min ensamma kväll med att slökolla på dumburken innan det är dags att sova.
Sen upp och jobba imorgon och sen mina damer och herrar så är jag ledig. Och då ska jag spendera kvalitetstid med min käre lilla pappa och vi ska ut och plocka blåbär.
Hade velat plocka hjortron..men något säger mig att min pappa inte är så sugen på att springa på någon myr för att plocka hjortron. Så det får bli blåbär vilket duger gott det med. :)

Och igår bakade jag rabarber/hallon paj med marängtäcke.
Inte alls i min smak då den var alldeles för syrlig.
Men resten av hushållet gillade den i alla fall.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0