Fem dagars ledighet.

Fem hela långa dagar i Piteå.
Det satt fint ska jag säga er. Och sol hade vi heela tiden förutom sista dagen då vi ändå skulle åka hem så.

Har hunnit avverka Barnens Hus med kidsen.
Har hunnit vara till systeryster där äldsta bruden fick nya kompisar i form av mina systersöner. Inte illa.
Synd bara att minstingen är liite för liten för att leka med dom stora barnen och deras vilda lekar.

Och vi har badat. I vatten. I en sjö.
Ungarna hade panik då karln råkade nämna att det simmar runt fiskar i sjön. Tydligen kan dessa små fiskar (troligtvis aborrar) äta upp en heeel människa i ett enda nafs. :P
Äldsta kom väl över sin skräck nästa dag, men minsta ville inte alls vara i vattnet.

Och kidsen har fått klara sig utan TV nästan alla dessa fem dagar också då vi inte har några kanaler på TV:n och DVD:n kunde vi inte koppla in. Nå, det dör dom små inte av, bättre att vara ute i friska luften och härja.

Jag och Ida hann även med att rädda livet på en liten pippifågel som fastnar med klon i ett trasigt fönster inne i gäststugan också. Det borde man väl få bra karma av, eller hur :P

Och köksluckorna i köket har vi fått upp nu också. Var väl som på tiden.
Och jag fick tapetsera i hallen. Min målare till karl lät mig faktiskt tapetsera. Mirakel händer tydligen ;)
Så mycket annat har vi inte hunnit med i huset.

Så ja, nu väntar jobb ett bra tag till. Har i alla fall fått veta att jag har arbete på YIT fram tills sista Augusti så det satt ju som inte helt fel. Ska väl göra lite helgarbete där denna helg också om orken räcker till.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0