Tillbaka i Kiruna.

Back i Kiruna. Känns väl måttligt roligt.
Nåväl, hann med en hel del under vpra fyra dagar i Piteå.

Torsdags åkte vi till IKEA. Lyckades få med mig allt jag planerat att köpa och kom undan 1000 riksdaler billigare än vad jag räknat ut.
Jojjomen, jag skriver lista och räknar ut på kronan hur mycket det kommer att kosta när jag åker till IKEA. Inga spontanköp här inte. Kontrollfreak. ;)
Kom hem med ny stor bokhylla, två stora DVD hyllor (min karl gillar film. Väldigt mycket.), två sängar till kidsen, handtag och knoppar till köksluckorna, nytt porslin alltså tallrikar, glas, muggar, bestick och skålar och en förvaringsmöbel till hallen.
Surt nog så hade jag räknat fel med max 8 millimeter så förvaringsmöbeln fick inte plats precis på det stället som jag ville ha den på i hallen. Herregud, 8 millimeter om ens det. Otur.

Fredagen började vi med ena sovrummet. Riva bort lös tapet, spackla och måla..trodde vi.
Slutade med att vi har fått riva bort all jäkla tapet från rummet för tt den satt så löst. Blev mer jobb än väntat med andra ord. Och spackel hade vi inte heller så det räckte. Så det arbetet avstannade tills nästa gång. Så nästa projekt fick bli en del av hallen då. Måla och tapetsera. Jag blev skitnöjd.
Sen har vi även hunnit med att sätta lister på köksluckorna och måla köksluckorna så nästa gång ska dom upp i köket. Och kidsens tillfälliga sovrum är fixat och klart. Glömde dock att köpa fötter till sängarna så det måste fixas nästa gång, men nu har dom i alla fall ett eget rum och sängar att sova i. Lyxliv med andra ord. :P

På lördag kom hela tjocka släkten förbi beståendes av ena systerna, hennes karl och alla fyra syskonbarn plus ena systerdotterns pojkvän. Fullt hus med andra ord.
Men med det spartanska liv vi lever så hade vi endast snabbkaffe att bjuda på. Smällar man får ta.
Så nu har jag kommer fram till att ingen av mina systrar gillar färgen i köket men det gör då inte mig ngåot för då vet jag att dom inte kommer skaffa sig ett grönt kök. Unikt ska det vara minsann ;)
Men ja, man ska väl gilla grön färg om man ska ha gröna väggar i hela köket, annars blir det nog lite fel. Jag älskar grönt och jag blir glad av att gå in i mitt gröna, ljusa, fina kök.

Nu är det tillbaka till det vardagliga. Två jobb så har fullt upp hela dagarna. Känns som sagt måttligt roligt just nu.

Kidsens tillfälliga rum som senare ska bli datorrum.






En del av hallen. Är hemskt nöjd med det svartvita.
(och tapeten är tvättbar också, inte illa det heller)





Det "lilla" projektet som blev ett gigantiskt projekt. Voivoi.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0