Piteå!

Ja, det var väl ett tag sedan då.

Nu är jag bosatt utanför Piteå på heltid. WOHOO!
Åkte på Torsdag. Impulsgrej då vi egentligen skulle fara iväg på Fredag morgon.
Och sikken jäkla tur att vi åkte på Torsdag då...för det började som snöa ganska vackert i Kiruna på Fredagen. Och ingen i denna familj hade vinterdäcken på bilarna.
Ibland har man flyt ;)

Så med tre fullastade bilar och ett fullastat släp drog vi iväg med min käre far i täten. Han missade svängen mot Luleå och var alltså på väg till Haparanda istället. Jag var ju som tvungen att åka efter för annars hade väl han irrat runt på stora vägarna fortfarande. Eftersom han inte märkte att jag körde efter och då han lyckades hitta ett ställe att vända på och han gjorde en lite förbjuden sväng och jag stannade min bil efter hans så var hans enda tanke "Helvete, det är polisen".
Jag tog i alla fall täten efter det och vi hamnade på rätt väg.

Är arbetslös. Fick veta på kära lilla arbetsförmedlingen att jag då ska söka jobb i hela landet och skulle jag få jobb nere i Skåne så ska jag tydligen flytta då..Sinnessjuka grejer det där också.
Men jag har inga större planer på att varken flytta ner till Skåne eller vara arbetslös en längre tid. Så det så.

Idag har vi i alla fall varit på middag hos grannen. Inte illa att slippa laga maten själv också.
Bytt till vinterdäck på alla bilar, tvättat för första gången i egen tvättmaskin. En alldeles egen tvättmaskin. Första gången jag äger en alldeles egen liten fin tvättmaskin.
Tänk att man kan bli så glad för en egen tvättmaskin va. :D

Imorgon ska jag tvätta lite mera i min alldeles egna tvättmaskin och öva på mitt Pitemål/bonnmål. :)








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0