Möbel projekt.

Ibland dyker det upp. Den där bubblan med en massa ideér som man bara måste prova göra.
Senaste projektet drog jag in min pappa i också. Att bygga en förvaringsmöbel.
Han fick äran att såga till alla bitar. Jag sågar alltid, alltid snett.
Han fick också mäta allting. Jag menar..har man hjälp av en som arbetat med att mäta efter ritningar i över 50 år så kan man åtminstone vara säker på att saker och ting blir rakt!

Och det vi kan konstatera av detta projekt är:
Spånskivor är Inte det bästa materialet att bygga möbler i.
Skivorna har en tendens att dra sig så skruvarna hamnar inte där det ska och kanterna blir ojämna. Med andra ord, lite pyssel.
Att helspackla en möbel är inte så roligt.
Och att veta att man har halva möbeln kvar att spackla imorgon gör inte saken bättre..tråååkigt!
Ska man måla möbeln svart så ska man använda svart färg!
Med andra ord..inte göra som mig och "snåla" på svarta färgen. Tänkte att om man blandar ut lite svart i vit färg så har man fortfarande kvar lite svart färg till nåt annat sen.
Jo, hejsan. Hela svarta burken med färg gick åt och ja..den färg jag fick fram var grått.
 
 
Och nu känns en kopp te och slökollaTV som en fin idé.
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0