Julbak.

Idag har vi bakat.
75 stycken lussekatter och en hel burk med pepparkakor närmare bestämt.

Jag förväntar mig att lussekatterna ska räcka till nyår åtminstone.

Och med "vi har bakat" så menar jag självklart att karln fick göra degarna och jag kavla/rulla ut 75 stycken lussekatter. :P

Och igår gjorde jag julgodis. Närmare bstämt 280 stycken småformar med julgodis.

Tackar Gudarna för att det bara är jul en gång om året.

Jo, och julgardinera är uppe i köket. Lite grinig jag blev för någon dag sen när jag märkte att tanten på tygaffären gjort en fet jäkla söm mitt i gardinen.
Jag blev lovad att min långa gardinkappa på cirka två meter skulle vara sydd i ett enda stycke. Jo men tjena.
Jag har alltså betalat multum med pengar för en gardin som har en gigantisk söm mitt i.
För det mina vänner är icke billigt med gardinkappor.
Panelgardiner är ju som uteslutet då vi har en lång köksbänk just under köksfönstret så det måste vara gardinkappa.
Den tygaffären bojkottar jag igen i alla fall.

Hunden har jag duschat idag också. Det behövdes kan jag meddela. Han var skitig.
Har borstat honom också. Eller ja, tre gånger har han blivit borstad idag. Han släpper kopiösa mängder med hår just nu, gissar på att det har något med pälsbyte att göra. :P

Nånå, nu ska jag äta en lusekatt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0