Städa, städa, städa.

Klockan är halv tolv och jag har hunnit med både det ena pch det andra.
Släpat ut byrån från sovrummet till hallen. Det var ju en konst i sig och jag svor någon gång när byrå fanskapet damp ner på foten. Har hunnit plocka in alla böcker, prylar från bokhyllan i lådor.
Dammsugit, städat undan, skurat kök, hall och sovrum.
Tog tag i disken när jag ändå var igång och nu står min lunch i ugnen.
Ugnsfalu, makaroner, sallad och hemmagjord sås. Det blir npg bra det.

Tycker fortfarande det är lika roligt att karln min i början trodde att jag inte kunde laga annan mat än snabbmakaroner, färdiggjorda köttbullar :P
Men det ska jag säga er, att jag är en jäkel på att laga mat faktiskt. En dold talang? ;)
Och inte en jäkel i denna värld slår min lasagne alá Elin.

Nåväl, nu ska jag bara hinna äta, hinna till apoteket, skriva mat handlings lista till gubbarna (jo, jag är lite av ett kontrollfreak som sagt) och sen iväg till jobbet.

Det blir nog bra det här.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0