Alla dessa måsten.

Hej, jag är nog Sveriges största tidsoptimist.
Tror jag har fått en idé uppe i mitt lilla huvud att jag är supersnabb, supereffektiv.
Men jovisst va.
Nu sitter jag här, måndag kväll och har väl inte hunnit göra ett dugg av det som börde göras. Och gör man inte det som borde göras så får man stressa i sista minuten istället och jag Hatar att stressa.
Imorgon är det Tisdag, på Onsdag kväll brummar vi från denna stad.

Så imorgon måste jag alltså hinna städa, laga mat, ta ut alla möbler som ska med till Piteå från sovrummet för annars kommer dom inte att tas med, åka till apoteket, handla mat, skriva ut shoppinglistan till IKEA (jo, lite av ett kontrollfreak och jag blir tokig om jag glömmer köpa något super-duper-viktigt), packa kläder och allt annat som ska med, in till Lindex och köpa skitbilliga byxor till äldsta ungen och sen jobba kvällen.

PUH! Blir less bara jag tänker på det.

Och så får jag icke glömma att ta med tyger och symaskinen också. För nu ska det upp gardiner i fönstrena, ser så dött och kalt ut utan gardiner anser jag. Systeryster skulle komma förbi (säkert i släptåg av resten av familjen som bosatt sig där nere i Rosvik) så hon kan säkert kolla vad det är för fel på min symaskin då tråden vägrar fästa sig ordentligt, blir bara en massa öglor av allt man försöker sy..

Nu hoppas jag bara på åtminstone en dags solsken också under mina lediga dagar, så om du lilla vädergubbe där uppe i det blå läser detta så får det gärna vara sol Fredag, Lördag och Söndag.
Men inte Torsdag för det är så jobbigt att köra bil i strålande solsken..
Det skulle som vara lite snällt.



Jenny
2011-06-21 @ 02:56:43
URL: http://backinstyle.blogg.se/

jag hoppas det blir regn på fredag




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0