110331

Fick hem det fantastiska mörkblå brevet från Skatteverket igår.
Och jag av alla människor ska hosta upp med över 3400:- riksdaler.
Helt-jävla-fantastiskt!

Tänk om dom där skattepengarna skulle gå till sånt som är nödvändigt som dom risiga skolorna, sjukvåd och omsorg. Men som det verkar så är det inte många kronor som går till sånt.
Kan ju säga att det känns fruktansvärt surt att jag ska hosta upp med flera tusen när jag med egna ögon sett vars vääldigt mycket pengar går och inte f-n är det till barnen och ungdomarna inte.


Annars skulle karln ta ledigt från jobbet idag. Det fick han minsann inte.
Sen hade karln glömt sin matback i min pappas bil så det slutade med att jag först fick köra han till jobbet för att sen åka upp till pappas jobb för att hämta matback sen tillbaka till karlns jobb med matback.
Oturligt nog hade jag inte med mig telefonen så där sitter jag utanför i bilen och hoppas på att karln Kanske möjligtvis skulle kolla ut genom något fönster och se mig sitta där. Men icke det.
Så fick gasa hem för att hämta telefon, ringa till karln och sen gasa tillbaka till hans jobb ännu en gång.
Stressig morgon med andra ord.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0