Vi har värme!

En pump som för runt värmen i huset har gått sönder.
Vilket betyder att vi har haft cirka 12 grader varmt här inne sen igår.

Idag togs beslutet att vi ska provelda med ved i pannan.
Kan nu meddela att huset har inte brunnit upp, röken går faktiskt ut från skorstenen och inte in i huset.
Och ja just det...skorstenen har inte blivit undersökt av en sotare på cirkus 15 år..
Det var ju lite spänning i luften när vi satte igång att elda.

Vi har nu gratis el Och värme i elementen.

Snart kanske man kan ta sig en varm dusch också.
(vilken lyx) ;)


Och jo. Vi tragglade oss genom Melodifestivalen igår.
Och vilket sjujädra skit det var.
Allvarligt. Hela spektaklet börjar med en banankung för att sen gå vidare till några töser som spelar banjo. Hej hallå hillbillys.
Och som om hela kaksmeten inte var tillräckligt hemsk så slängs det in ett hårdrocksband. En snubbe står och ylar om något Mystery och en snubbe vrålar så man inte hör ett ord av vad han sjunger
(om någon av er kan skriva rätt av exakt vad denne vrålande karl sjöng så är jag imponerad).

Nej, tyvärr, det där är och kommer aldrig bli Hårdrock i mina öron.
Och på detta då så slänger Svt på med en extra liten krydda i form av Torsten Flinck...
Var det bara jag och min sambo som tyckte karln såg helt stenad ut?
Skulle jag beskriva denne man med ett ord så skulle det få bli A-lagare.
Okej, okej. Sista låten då. Jo, visst, den var väl det enda vettiga, men vilket skit det med.
Det enda jag kommer ihåg från den låten är att den hette Euphoria.
Men någon text, melodi eller annat, ja det är helt bortblåst. Och det är ingen låt jag skulle lägga in på någon musiklista i alla fall.

Och mellannumret med programledarna var då inte en gnutta bättre det heller.

Ja, jag skippar nog resten av Melodifestivalen faktiskt..

Jenny W
2012-02-05 @ 17:49:45

En del av mig dog när Flinck gick vidare !

Sean banan och Loreen (hon som var sist) var mina favvos.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0