121003

Idag har jag hunnit möblera om ungarnas rum.
De har fått in ett vardagsrumsbord och mera golvyta att röra sig på.
Min händige far har hjälpt mig att skruva upp lampor och krokar. Själv komplicerar jag sådant och då blir det bara fel. Så bäst att låta någon som kan göra det dära. :)
 
Har hunnit städa huset också. För ihelgen kommer barnaskaran igen. Plus en kompis till den äldsta flickan som ville följa med.
Fullt hus med andra ord.
Gissar på att man kommer vara rätt trött på Måndag ;)
 
Försökte mig på att sy kuddfodral idag också.
Tänkte göra detta ordentligt denna gång och inget slarv som jag gjort tidigare, bara klippt tyget på måfå och mätt efter kudden, dvs, inget måttband.
Resultaten har ju blivit därefter också.
Men idag frågade jag min syster hur man skall sy, jag strök tyget och satte igång att mäta med måttband och penna i högsta hugg.
Jo, men hejsan. Jag mätte fel, jag klippte fel. Jag gav tusan i det projektet.
Men det Kan inte vara SÅ svårt att sy ihop ett enkelt kuddfodral.
Får väl ge mig på detta projekt imorgon igen.

Och nu är det godnatt för min del.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0