Jag är förskräckt.

För någon dag sedan så var jag med karln in på nyöppnade Gallerian här i stan.
Knatade in på H&M för att kolla lite barnkläder, främst byxor åt äldsta tjejen.
Och ja, jag blev förfärad, förskräckt över hur otroligt stor skillnad det var på kläder och kläder.
Man märkte då verkligen vilken sida som var tjejavdelningen och vilken som var killavdelningen där inne.

Flickornas sida var rosa, svart och grått. Hälften av kläderna hade Hello Kitty som motiv och ja, det var allmänt tråkiga kläder för allt såg ju likadant ut.
Pojkarnas sida däremot, ja, där sprudlade det av färger. Blått, rött, grönt, gult osv.

Jag fattar det inte..är det så att flickor bara vill ha på sig den där förbenade Hello Kitty katten eller?
Varför kan man inte göra färgglada, roliga kläder med coola tryck åt småflickorna för?

What´s the point med detta?!

Jag köpte i alla fall en pyjamas åt äldsta bruden. Från pojkavdelningen. Med ett tryck av Itchy&Scratchy.
En klarblå tröja med svarta pyjamasbyxor.
Och jag tänker köpa den färgglada t-shirten med kakmonstret på åt henne också.
Även den från pojkavdelningen.

Varför? Ja, för det första är äldsta flickan spyless på Hello Kitty, hon verkar ha kommit ur den åldern nu.
Och att bara köpa trista, tråkiga färger på kläderna som svart, grått och rosa känns inte så kul så hon får istället kakmonstret.

Jag ger totalt och fullständigt tummen ner till denna fördelning av flickor och pojkar.

Sanne
2011-08-31 @ 15:17:30
URL: http://hemsdep.blogger.com

världen är knasig det är den. Men kan du inte börja köpa kläder från den sk "dam" av delningen? Där har de väll mera kläder och tröjor i olika färger?

Elinn
2011-08-31 @ 16:58:33

Svar: Jadu Sanne..det går nog jäävligt dåligt att hitta barnkläder till tvååringar i storlek 98 på Dam avdelningen...

Finns väl som en anledning till varför affärer är indelade i baby, barn, dam och herr avdelningar. ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0