Helgen som gått.

Under helgen var kidsen hos oss.
Eftersom de inte var hos oss under Halloween så fick vi "fira" detta lite före.
Så vi gjorde en islykta.
Projektet misslyckades kanske man kan säga..Den skulle bli riktigt grön, men något grönt syntes inte till.
Sen försökte jag och äldsta flickan göra snölyktor. Detta misslyckades ännu mer.
Bara att inse..man kan Inte göra snölyktor om det är pudersnö ute. Helt omöjligt.
Men vi gjorde ett tappert försök ute i kylan och mörkret. :)
 
Sen bakade vi äppelpaj. Äldsta flickan fick skala äpplen (jodå, hon gjorde detta frivilligt..inget barnarbete här inte)
medans minstingen plaskade på i badet (hon är i vattenåldern, ääälskar vatten. En ren omöjlighet att få upp henne ur det där badet.).
Söndagskvällen avrundades med nybakt äppelpaj, vaniljsås och Harry Potter film.
Harry Potter känns väl som passande till Halloween. Troll, hundar med tre huvuden och häxor.
 
 
Minsta flickan på snart 4 år hade en diskussion med min gamle far innan Harry Potter filmen.
"Men du vågar nog inte se på den, det kommer såna där troll och sånt!" Sa flickan.
"Nej, men DÅ törs jag nog inte se på den, det är nog för läskigt för mig" Sa pappa.
"Jo, det tror jag också." konstaterade flickan.
Morgonen därefter konstaterade hon att pappa kanske hade vågat kolla på filmen ändå för det kom inga troll.
 
Gullunge :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0